Bullshit

Tänkte lite på det där med pojkar + fylla + andra pojkar = matchobullshit

Jag har hört dom senaste 2 kvällarna, när särskillt en av mina godavänners pojkvän suttit och snackat om hur han skulle beskydda oss (mej och några till ) mot allt om nån skulle våga skada oss så skulle han slå sönder dom osv..

Men i går när jag kl. 03.00 på natten skulle hem ifrån Rinkeby själv så kunde inte någon av dom 4 killar som satt runt köksbordet och drack ta på sig skorna och följa mig till natt bussen (en av dom här killarna var matcho killen) . En promenad på ca 5min.

Så jag börjar fundera, hur många killar känner inte jag som faktiskt nångång sagt att dom ska beskydda mig och allt sånt men när det kommer till kritan så sitter dom heldre tryggt i hemmet med sin öl.
Jag menar nu inte att jag ska ha en bodyguard jämt, klarar mig riktigt bra själv faktiskt.

Men om jag ska gå genom Rinkeby på natten själv och vänta på nattbussen kan inte någon slita sig 5 minuter bara för att jag ska känna mig lite säkrare? Vet inte men jag hade ju sällskap via tel iallafall  :)

Så när jag sen sitter på nattbussen funderar jag lite jag känner 2 killar som faktiskt skulle fullföllja sånt snack, 2 stycken av jag vet inte hur många men endå. Så vad e poängen med det här jo något som varit kännt i århundraden redan. Det är mycket snack och lite disco på berusade pojks.

Och snacket är alltid värre när andra pojkar är i rummet för då ska det hävdas. Det är ganska roande faktiskt.

Jag tror faktiskt jag gillar matchobullshit så länge jag inte drabbas av det. :)

image81

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback