Youtube

Fredag morgon och lång håltimme så vad gör jag förutom läser diverse bloggar? Jo jag hänger på youtube och lyssnar/kollar på alla mysiga klipp och musikvideor. Så nu vet ni det också. 
Tack skolan som tog bort spärren där ifrån annars hade nog mina fredags morgonar varit halvt o-hållbara.

Satt och funderade på hur vissa videor blir så otroligt snygga, det finns vissa videor som är halvt konstnärliga.
Nej jag snackar inte om typ "hej mitt arsle är så fett att det kan göra vågen bättre än hela globen" utan jag menar typ videor som har antingen en underliggande mening eller är allmänt snygga för dom är annorlunda och ser vackra ut.
Ja, jag analyserar klart man vet när man gillar en speciell video och varför.

Min absoluta favorit är  Whitestripes
"I just don't know what to do with my self"
Där Kate Moss dansar vid en strippstång.
Kan lätt bli tacky ,men till låten, med svartvitt, att hon är helt ensam och det där perfekta ljuset så är det bara snyggt. Det är egentligen så osammanhängande med låten också så det ser lixom bara bra ut.

Sen så är det en till som jag tycker bara är grymt bra men på ett annat sätt, Foofighters, "Best of you" . Får alltid rysnigar när jag ser den videon. Den är lite perfekt.


image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback