Inte som andra döttrar

Jag läste ut Carolina Gynnings Egogirl bok idag, inte en dålig bok måste jag säga.

Jag tror jag gillade den efter som jag kunde dra parraleller till en av mina favorit böcker, " Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen. I vissa upplagor heter den Nancy.  Men ialllafall, tror jag skrivit om den förut i bloggen men kan inte riktigt minnas, läs den om ni inte gjort det, låna den på biblioteket. Biblioteket är förövrigt grymt coolt lite för underskattat.

Jaja, iallafall kom och tänka på en dikt som är med i "inte som andra döttrar" undersökte i datorn lite och visst hade jag sparat den..

Missförstå mig inte!

Vad jag gör har ett syfte, en mening ni kanske inte ser jag vet vad jag gör.

Döm mig inte från den plats där ni står, mitt liv är mitt eget mina beslut ligger i mina händer.

Försök inte göra era drömmar till en del av mina för jag har egna...

Missförstå mig inte!

Var lyckliga i era tankar. Era minnen av våra lyckligaste timmar blir tillräckligt för att hjälpa er glömma sorgen ni känner någon dag.

Jag älskar den, skulle jag dö nu så vill jag att den ska läsas på min begravning. Mest för den kan vara både väldigt lycklig och positiv och sammtidigt väldig bitter och sorglig.

Kan inte minnas om det var Nancy själv som skrivit den eller om någon annan skrev den om henne till hennes begravning.

Känner att jag ska läsa boken igen, fast kommer inte hinna nu ska jobba massor närmaste veckorna. Konstigt fick inga pass nästan på hela sommaren men augusti då slängde dom in alla plus några till...

Smile, Love, Peace and Understanding



Nancy och Sid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback