Zen

Jag har spenderat stor del av dagen att måla
om i min lilla systers rum. Det blir fint, ska bli kul när hon kommer hem från fjällen och ser hur det ser ut.

Jaja hur som helst så är måla något av det mest terpeftiska jag vet, man blir så lugn och man tanker på massa saker medan man står där och rollar väggen. Misstänker att det har en liknande effekt som dom där små zen sandlådorna med krattor. Sen står man där och tänker och inser saker.

Jag insåg tillexempel att det finns folk jag verkligen saknar. Vissa personer jag önskar jag skulle slippa sakna. Insåg också att jag måste ta tag i lite grejer som jag bara skjuter upp.

Jag älskar helt enkelt att måla, visade sig att våran katt också gillar när jag målar hon smög in och la sig på sängen i rummet och följde sen varenda liten rörelse. 

Vad jag försöker förmedla med detta inlägget är att det är väldigt Zen att måla. Och det kom jag på alldeles själv :) 

Smile


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback