Pandabjörn

Såg nyss ett program på 4an om kinesiska jätte pandan, de e svårt att tänka sig att ett så fint djur håller på att dö ut. Och att det till stor del är vi människor som gör så pandorna håller på att dö. Visst har man börjat att födaupp pandor i djurparker och sånt men den vilda jätte pandan är den som just nu har svårt att leva i sin naturliga miljö.

Helt sjukt hur lite respekt vi har för våran natur, bygga konstgjorda dammar för att skapa energi och hugga ner mängder av skog gynnar oss människor under kortare perioder det är inga permanenta lösningar och trots det är vi villiga att utrota en annan djurart permanent för att kunna skapa energi till fabriker, industrier och andra saker.

Hur som helst jag har ju varit
isbjörnsfadder i snart 2 år. Och nu när jag såg de här programet så var det iaf ingen fråga om saken, så jag surfade in på WWFs hemsida och blev pandafadder också. De kostar 100 kr i månaden, en liten peng om man tänker att det går till något bra istället för 2 öl på krogen. 

Och efter som jag har en liten läsar skara tänkte jag att jag skulle föra vidare budskapet. Bli djurfadder de något man kan vara lite stolt över.

Smile, love, peace and understanding



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback