Tekniskt wonderchild

Folk som känner mig förstår ironin i rubriken.

Jag är ett totalt ufo när det kommer till vissa teckniska saker. Inte alla jag är en mer praktiskt lagd person så att laga grejjer och sätta ihop saker osv ser jag inte som ett problem men när det kommer till typ datorer, kameror mp3spelare osv är jag så läskigt bakom flötet.
Vi snackar i klass med kan inte använda photoshop/ vet inte hur man laddar ner musik / tycker mjukvara låter som nått från porrbranchen typ.

Iallafall, Min syster fyllde år idag och jag var hemma hos familjen. Av en slump råkade jag hitta ett gammalt dataspel (från typ 99), Det enda dataspel jag någonsin gillat förutom typ the sims och tetris. 

Jag tog hem skivan och försökte installera det men de fungerade ju inte, så då kom jag på den riktigt briljanta idén att ladda ner det från internet och jag hittade det. men först behövde jag tydligen ett nerladdnings program så nu har jag laddat ner ett sånt och dessutom laddar det nu ner spelet. Jag känner mig så smart just nu. Haha

Jag har ju aldrig behövt göra sånt förut jag bara låter min bror göra det istället så brukar det finnas där när jag får tillbaka datorn eller så. Nerladdnings programet jag laddade ner plingar till ibland och förklarar saker för mig typ något med KB och MB det känns bra jag fattar inte vad det betyder riktigt men det känns bra.

Så igentligen är jag lite av en teknisk person helt enkelt.

Smile peace love and understanding


Kommentarer
Postat av: Michaela

Hahaha raring.. Du kan fråga mig om du behöver hjälp ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback