Encore?

Tänker gå och lägga mig snart så jag är pigg och fresh i morgon, men innan jag stänger ner tänkte jag bara visa er ett bra youtubeklipp på Queen med deras sångare Freddie Mercury. 

Har läst enorma mängder text om den mannen senaste veckorna och ju mer jag sammanställer desto mer kommer jag fram till att han verkar ha varit en helt fantastisk människa och framför allt en otrolig artist. En fenomenal scenpersona som togs ifrån sitt "kall" alldeles för tidigt pga aids.

Väldigt synd, hade verkligen velat se honom live, så nu kollar jag massor med youtube med honom och queen istället.



Klippet är en inspelning från queen at Wembley (1986). Love of my life, är låten.

Hör bara på hur han framför den, på texten och hur han fångar publiken, på hans röst, hur han framför den så felfritt framför 30.000 människor..  Fantastiskt om jag får säga det själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback