år ut och år in

Nu var det dags igen, en gång om året får jag utväxt.

Mitt hår solbleks så otroligt på somrarna att när hösten slagit till så syns det. I år syns det extra tydligt efter som jag var och reste en månad i sommras i länder med stark sol. Det vill säga jag var inte mitt vanliga blonda jag när jag kom hem i slutet på juli utan jag var ultra blond.
Nu har det iallafall gått några månader sen solen var vän med sverige som de flesta vet, så nu har jag en utväxt på typ 3 cm.

Dom senaste åren har jag inte pallat bry mig efter som vi rest iväg i december igen och det brukar ljusa upp en aning, men nu är nästa kanske in planerade resa först i slutet av mars så då är frågan vad gör man?

Ska jag gå emot mina principer och faktiskt göra lite blonda slingor? Eller ska jag bara vänta på att det växer ut så mycket att man inte riktigt märker det? Detta känns som ett ytligt I-landsproblem delux.
 
Vilket får mig att undra hur folk som verkligen färgar orkar ha utväxt typ varannan månad? Jag ser detta "bekymmer" en gång om året fatta att ha det 6-7 gånger om året...

Nej nu räcker det. Nu har jag klagat klart om nån månad kommer jag antagligen inte tänka på det mer. Hoppas jag.

Smile.. !



Bästisar? eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback