Paj är ju gott eller?

I fredags stekte jag kött i stek pannan, kött som legat i frysen, alltså hade det ett lager frost på sig.
Så när jag lägger det i stekpanna blir frostet vatten och vatten och olja är inte vänner så olja stänker upp över min underarm. 

Tänkte inte mer på det då sen började det göra ont och jag ser att jag fått en mindre brännskada på armen i stänk mönster. Det gör inte speciellt ont så det är inte problemet problemet är att det är fult.
Det är små prickar, inte stora nog att synas att det är skada och inte små nog att inte synas alls utan nu ser det ut som eksem. Jag har alltså fula röda prickar i stänk form på min underarm som ser ut som eksem fast inte är det.

Poängen är att nu har jag ingen lust att steka saker i stekpanna så nu måste jag laga mat i ugnen, idag blev det pommes.. haha. Tragiken är lätt slående. Bara pommes alltså, efter som jag inte hade nått annat att ha till som inte skulle stekas.

Rådet jag fick var kom över din rädsla, jag kontrade med att paj är ju gott eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback